platshållare-skript-bild
 

 

Betalning

Vi accepterar Visa, MasterCard, AMEX, Maestro och andra lokala betalningsmetoder. Vi tar betalt för alla varor så snart din beställning har accepterats. Restabeställda varor debiteras också men om de inte kan skickas inom 5 arbetsdagar kommer vi att kontakta dig för att antingen boka ett nytt leveransdatum eller återbetalning.

När bekräftelse på din beställning mottagits är detta för att indikera att vi har tagit emot din beställning. Det tyder inte på att det finns ett avtal mellan oss. Vi kommer att ange godkännande av din beställning, och därmed ett avtal mellan oss, när vi skickar en bekräftelse på leverans till dig. Vi har inkluderat denna term för att skydda oss i det fall att ett misstag har gjorts i prissättningen, vi har oavsiktligt underprissatta varor eller att vi inte längre kan leverera en viss produkt av någon anledning. Vid prisändring kommer vi alltid att kontakta dig först för att säkerställa att priset är acceptabelt.

Om du gör en beställning på vår webbplats, bekräftar och godkänner du att:

(i) Proswimwear kommer att debitera dig via den betalningsmetod du har valt för din beställning och sådana andra belopp som kan uppstå i samband med beställningen;

(ii) att du kommer att tillhandahålla giltig och aktuell information för (a) dig själv och (b) om tillämpligt, en annan person, men endast om du först har fått deras uttryckliga medgivande att göra det;

(iii) om din betalning inte tas emot av Proswimwear av någon anledning från din kortutgivare, samtycker du till att omedelbart betala alla belopp som ska betalas på begäran och med den metod som Proswimwear rimligen föreskriver.

Valuta

Priset på produkterna beräknas enligt växlingskursen mellan basvalutan på vår webbplats och den lokala valutan i destinationslandet vid den tidpunkt då du gör din beställning. Proswimwear förbehåller sig rätten att uppdatera sådana växelkurser regelbundet efter eget gottfinnande, och du är medveten om att sådana uppdateringar kan påverka produktpriserna på webbplatsen. Du kommer att debiteras enligt gällande växelkurs vid tidpunkten för din beställning via webbplatsen.

Skatter

Du kommer att vara fullt ansvarig för att betala alla tillämpliga skatter direkt till den relevanta myndigheten (och för att återkräva dem i händelse av en annullering av din beställning eller returnering av produkter, i den utsträckning som tillåts i dessa villkor) enligt beslut av myndigheterna i destinationsland för leverans.

⁣⁢​​‌‌‌‍​‍​​‍​‌​‍‍​‌‌‍‍‌‌‌‌‍‍​‌​​​‍‍‌‍​‌‍‍‌​​​​‌‍‍Leverans⁤⁣

BESTÄLLNINGAR SOM TAS EMOT EFTER KL. 15.00 KOMMER ATT SKICKAS NÄSTA ARBETSDAG.

Nästa dag och Royal Mail 24H-fraktmetoder kommer att prioriteras för expressleverans från vårt lager.

Beställningar som görs på en helgdag i Storbritannien kommer att skickas nästa arbetsdag (måndag till fredag).

Europa / Övriga världen: (inklusive USA, Kanada, Australien, Sydafrika, etc) Beställningar hanteras och skickas via ett tredjepartsföretag, så snart varorna lämnar vårt lager är leveransen av dina varor nu deras ansvar. Dina fraktkostnader kommer att inkluderas i priset du ser på hemsidan.

Produkttillgänglighet

Information om produkttillgänglighetsdatum är uppskattningar baserade på information från våra leverantörer, dessa datum kan komma att ändras och bör endast ses som en vägledning. Om du behöver en vara senast ett visst datum är det bäst att kontakta oss för att säkerställa att din önskade vara är tillgänglig vid det datum som behövs.

Delbeställningar

Ibland kommer en vara/varor att vara slut i lager vid beställningstillfället. Om detta händer kommer din beställning att reserveras och hållas hos ProSwimwear och du kommer att kontaktas av vårt kundtjänstteam. De kommer att fråga om du vill att delvarorna skickas ut till dig, eller om du hellre vill vänta på att hela beställningen finns i lager innan den skickas. Hela paketet kommer att skickas ut till dig så snart alla produkter kommer tillbaka i lager. Om du har några frågor angående detta, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Klubb Rabatt

Vi har ett klubbrabattsystem samt ett affiliateprogram tillgängligt för ASA auktoriserade klubbar. För detaljer om villkoren, vänligen maila clubs@ proswimwear .co.uk eller ring 01278 550640. E-postade förfrågningar kommer att kontaktas av en medlem av vårt team inom 24-48 timmar måndag till fredag.

Plaggvård

Det måste inses att Lycra är ett känsligt material och livslängden är mycket begränsad i klorerat vatten. Styrkan på kemikalier kommer att variera, därför kan om en hög halt av klor används kan detta bryta ner Lycran snabbare. Plagget bör handtvättas i kallt vatten direkt efter användning, eftersom klor fortsätter att påverka Lycran när det lämnas. Undvik att slå in kostymen i en handduk och om möjligt lägg din kostym/kostym i en nätutrustningsväska där den kan andas, detta är det perfekta sättet att transportera din kostym hem. Tvättmedel/schampo och duschgel kommer att bryta ner Lycra snabbt, därför rekommenderar vi att du inte duschar i din kostym eller maskintvättar. Vi rekommenderar att det bästa sättet att torka din kostym är att lufttorka borta från direkt solljus, och använd inte radiatorer eller torktumlare. Att sitta på en grov poolsida kan också orsaka skador på materialet i dräkten, så det är bäst att undvika att göra detta. Om du ska följa dessa guider kommer du att kunna få ut mer slitage av din kostym, vilket sparar pengar på lång sikt.

GUIDE FÖR BADDRÄKTSVÅRD

Korrekt Kostymstorlek

Det är kundens ansvar att mäta bäraren korrekt och att kontrollera tillverkarens storleksguide, som finns på ProSwimwear -webbplatsen. Kundtjänst finns tillgänglig för att ge råd om storlek, men de kan inte se simmaren, eller hur måtten är tagna, så ProSwimwear tar inget ansvar för att dräkten är i fel storlek.. Det är kundens totala ansvar för den beställda storleken .

Återbetalningar

Returnerade föremål
Vi strävar efter att behandla återbetalningar för returnerade varor inom sju arbetsdagar från det att de returnerade varorna kommer tillbaka till oss.

Om de returnerade varorna uppfyller villkoren för retur kommer du att få tillbaka hela värdet av de returnerade varorna; du kommer inte att få tillbaka några fraktkostnader (såvida inte varorna som returneras är felaktiga).

Slut i lager och restbeställda varor
Om du har beställt en produkt som för närvarande är i restorder. Om varan är slut på lager på grund av ett fel i vårt system kommer vår kundtjänst att kontakta dig för att se om det finns en alternativ vara du behöver, eller erbjuda dig full återbetalning för varan/varorna.

Felaktiga och borttappade föremål
När en vara har bedömts vara felaktig eller förlorad enligt våra policyer, kommer återbetalningen att skickas till vårt kontoteam för att behandlas tillbaka till kunden inom sju arbetsdagar.

Kampanjer

ProSwimwear kör kampanjer och specialerbjudanden under hela året, vissa kampanjer har villkor där ju mer du köper, desto mer rabatt får du! Alla varor du bestämmer dig för att returnera, kommer vi endast att kunna återbetala dig för det rabatterade priset som du skulle ha betalat.

Om du returnerar en vara till oss, vänligen inkludera alla kostnadsfria kampanjartiklar med den. Vi förbehåller oss rätten att vägra en återbetalning om kampanjvaran inte returneras tillsammans med ditt kvalificerande köp.

Endast en kampanjkod kan användas per beställning.

Förbeställda varor är exkluderade från rabatter och kampanjer.

Besparingar

Procentuella besparingar som visas på webbplatsen och i marknadsföringsmaterial beräknas från skillnaden mellan försäljningspriset och tillverkarens förslag till försäljningspris (MSRP).

Garanti

ProSwimwear returavdelning arbetar tillsammans med våra tillverkare, våra tillverkare vill bli informerade om alla produkter som anses vara felaktiga; därför kommer alla varor som returneras som felaktiga att returneras till tillverkaren för undersökning. När tillverkaren och vår returavdelning har kommit överens om att produkten är felaktig, kan varan ersättas eller krediteras. ProSwimwear kommer att sträva efter att bearbeta detta så snabbt som möjligt i enlighet med tillverkarens tidsskalor. Men om varan anses vara defekt, på grund av kundens hantering eller rimligt slitage, kommer varan att returneras till kunden och ingen ersättning eller återbetalning utfärdas.

Integritetspolicy

ProSwimwear lämnar inte ut köparens information till tredje part annat än när beställningsuppgifterna behandlas genom någon av de säkra betalningsportarna. I detta fall kommer den tredje parten inte att avslöja någon av detaljerna till någon annan tredje part.
Cookies används på denna shoppingsajt för att hålla reda på innehållet i din kundvagn. De används också efter att du har loggat in som en del av den processen. Du kan stänga av cookies i din webbläsare genom att gå till 'Verktyg | Internetalternativ | Sekretess" och väljer att blockera cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna göra beställningar eller dra nytta av de andra funktionerna som använder cookies. Data som samlas in av denna webbplats används för att:
a. Ta och fullfölj kundorder
b. Administrera och förbättra webbplatsen och tjänsten
c. Lämna endast information till tredje part för varuleveransändamål

Recensioner

Du kan bli kontaktad av en recensionswebbplats på uppdrag av Proswimwear för att granska din beställning. Proswimwear använder för närvarande Trusted Shops som skickar en recensionsförfrågan via e-post om möjligheten att skicka in en kundrecension.

Returnerar

För ytterligare information om vårt returförfarande för både brittiska och internationella beställningar, vänligen klicka här.

Alla returer måste åtföljas av köpbevis och ordernummer.

Brittiska kunder bör använda den kostnadsfria 48-timmars portoetiketten på framsidan av fakturan. Det kommer inte att debiteras för att returnera varor med denna metod.

För internationella returer rekommenderas internationell signerad för porto vid förlust.

Internationella kunder kan returnera beställningar på egen bekostnad via sin föredragna transportör.

Alla returnerade varor måste returneras i originalförpackningen med alla etiketter på plats.

Alla föremål som har burits eller använts i en pool eller exponerats för klorerat vatten kan inte returneras mot återbetalning.

Det är konsumentens ansvar att bestämma lämpligheten och passformen för alla föremål innan varan används i en pool, och göra varan osäljbar om den returneras.

Det är kundens ansvar att se till att produkten är tillräckligt förpackad för att undvika eventuella transportskador, sådana föremål som skadats under transporten kommer att returneras till kunden och inte återbetalas.

Ibland kommer vi att erbjuda våra kunder en vara gratis under villkoren för en specialistkampanj. ProSwimwear erbjuder gratisvarorna i god tro, men kan inte hållas ansvarigt om föremålet skulle bli felaktigt på något sätt och kommer inte att hållas ansvarigt för dess ersättning.

(Om vi ​​har en stor mängd returer kan det ta upp till 14 dagar innan återbetalningar behandlas)

Vänligen notera, ProSwimwear kommer inte att hållas ansvarigt för betalning av tullar eller skatter relaterade till returen av köpta varor.

Se till att du är medveten om alla avgifter, särskilt när du använder kurirer, för att returnera varor till ProSwimwear .

Alla föremål som returneras till ProSwimwear som är föremål för obetalda eller utestående skatter och tullar kommer att avvisas. Detta innebär att de kommer att hållas av budtjänsten tills betalningen tas emot.

Alla föremål som innehas av kurirer i väntan på betalning kommer att förvaras på en extern plats där ProSwimwear inte kommer att ha tillgång.

Om skatter och tullar är obetalda och innehas av kurirer kommer ProSwimwear inte att kunna behandla dina återbetalningar.

Returer som har skickats med skatter och avgifter förbetalda kommer att accepteras och behandlas som vanligt.

 

 

 

Felaktiga Föremål

Varor som returneras som felaktiga ska skickas till vår returavdelning och inkludera en kort notering med ordernummer och detaljer om problemet.

Varan/varorna kommer sedan att bedömas av vårt returteam i samarbete med tillverkaren.

Om varan anses vara felaktig kommer denna att ersättas eller, i händelse av en föråldrad produkt, kommer en alternativ vara att överenskommas eller en återbetalning kommer att utfärdas om så begärs.

Om varan är felaktig får du en återbetalning och ersättning för porto (endast standardleveranskostnader).

Varor kan endast skickas tillbaka för granskning och att betraktas som felaktiga inom tolv månader efter köpet.

Artiklar kommer att granskas för rimligt slitage i enlighet med plaggvårdsinstruktionerna som beskrivs i våra villkor.

Föremål Skickade Av Misstag

Varor som tas emot av misstag ska returneras till vår returavdelning. Vid mottagande av varan ersätts varan, i mån av lager, med den korrekta och återbetalning kommer att ges.

Brittiska kunder bör använda den kostnadsfria 48-timmars portoetiketten på framsidan av fakturan.

Internationella kunder kommer att få ersättning för eventuella rimliga returfraktkostnader.

Våtdräkter

Observera att alla varor inspekteras innan de lämnar vårt lager. Vi förbehåller oss rätten att vägra byte eller återbetalning om varan har åsamkats skada medan den var i din besittning på grund av felaktig användning. Vi tar inte emot returer på varor som visar slitage/användning, utan originalförpackning eller utan etiketter.

Utbyten

Tyvärr kan vi inte erbjuda en bytestjänst. Om du behöver en alternativ vara, gör en ny beställning och returnera originalet för återbetalning.

Även om vi inte har någon bytestjänst om du behöver returnera en vara och beställa en annan storlek och beställningen gjordes med hjälp av en kampanjrabattkod, vänligen kontakta kundtjänst inom 30 dagar efter beställningen och de kommer att kunna tillhandahålla en kod som gör att du kan beställa om till samma pris.

Denna kod kommer sedan att vara giltig i 60 dagar efter att den ursprungliga kampanjkoden slutförts

Returnerar Etikett

Observera att alla kunder i Storbritannien kommer att få en gratis 48 timmars spårad Royal Mail-returetikett som även kan användas för att returnera felaktiga produkter och produkter som skickats av misstag. Vi tar inget ansvar för att föremål försvinner eller försvinner i posten.

Om du returnerar en vara för återbetalning och du använder den brittiska returetiketten kommer du inte att debiteras.

Returnerar Adress
ProSwimwear Ltd
Enhet 1
Plum Lane
Dunwear
Bridgewater
Somerset
TA6 5HL,
Storbritannien

Säker Beställning

Alla försiktighetsåtgärder vidtas för att säkerställa att transaktioner är säkra, även om ProSwimwear inte kan hållas ansvarigt för något säkerhetsbrott.

Alla beställningar som görs online behandlas automatiskt från dina inlämnade onlinebeställningsuppgifter.

För att hjälpa oss att förhindra bedrägerier kan beställningar på £200 GB eller mer kräva ett fast telefonnummer. Kortbedrägeri är olagligt och gärningsmän kommer att åtalas.

Avbokningar (EU-länder)

Du har rätt att häva (enligt konsumenträttighetsdirektivet 2011/83 som implementerats i det tillämpliga EU-medlemslandet ("CRD")), hela eller delar av ditt avtal när som helst upp till 14 kalenderdagar efter den dag då du ta emot de varor eller tjänster du beställt.

Eventuell betald leveransavgift kommer att inkluderas i din återbetalning när vi har tagit emot allt (inte en del) av din beställning. Observera att återbetalningen av leveransavgiften kommer att motsvara värdet av standardleveransen. ProSwimwear kommer att behandla din återbetalning med 14 dagar efter mottagandet av produkterna, till angiven adress. Du måste ta rimlig hand om varorna medan de är i din besittning och de måste returneras till oss innan vi kan utfärda din återbetalning.

Om du vill avbryta (eller överväger att avboka) en produkt eller tjänst som du har beställt från oss, var medveten om följande villkor som gäller:

• Ångerrätternas tillämplighet: Lagliga ångerrätter enligt CRD som är tillgängliga för konsumenter i Storbritannien eller EU gäller inte för vissa produkter och tjänster. Till exempel måttbeställda, personliga föremål eller produkter med hygienförsegling där förseglingen är bruten.

• Skadade eller felaktigt levererade produkter: Du bör kontrollera alla produkter du får mot din beställning. Om produkterna du får är skadade eller felaktigt levererade vid leverans måste du notera detaljerna om eventuella skador eller fel i leveransen på leveransdokumentationen eller om du inte kan view varorna vid mottagandet måste du informera oss (per post, telefon eller endast e-post) inom en rimlig tidsperiod. Du måste returnera produkterna till oss så snart som möjligt efter att ha informerat oss om att produkterna är skadade eller har levererats felaktigt.

• Vid skadade eller felaktigt levererade varor kommer vi att erbjuda dig en återbetalning. Eventuella återbetalningar som ges av oss kommer att göras till det betal-/kreditkortskonto som angavs när du gjorde din beställning och kommer att omfattas av vår rätt att hålla inne belopp för produkter som skadas vid retur.

• Skador under loppet av att returnera produkter: Om du väljer att returnera några produkter till oss kommer vi inte att ansvara för förlust eller skada på dem under transporten och av denna anledning rekommenderar vi att du använder en registrerad leveranstjänst. Om returnerade produkter försvinner eller skadas under transporten förbehåller vi oss rätten att debitera dig (eller inte återbetala några belopp som kan hänföras till) sådan förlust eller skada.

• Andra inställda produkter: Om du vill avbeställa produkter som inte är skadade eller felaktigt levererade måste du meddela oss detta inom 14 kalenderdagar dagen efter att du tagit emot varorna eller tjänsterna i enlighet med CRD eller annars så snart som möjligt . Du måste ta rimlig hand om de produkter som du vill avbryta. Produkter ska returneras i eller med originalförpackning.

Detta är inte avsett att vara en fullständig redogörelse för alla dina rättigheter enligt CRD.

Vänligen ring 01278 550 640 att avbryta eller maila info@proswimwear.eu.

WEEE-föreskrifter:

Direktivet om avfall av elektrisk och elektronisk utrustning (WEEE) är nu brittisk lag. Lagstiftningen syftar till att få producenter att betala för insamling, behandling och återvinning av avfall från elektrisk utrustning. Reglerna innebär också att leverantörer av utrustning som butiker och internetåterförsäljare måste tillåta konsumenter att lämna tillbaka sin kasserade utrustning gratis.

Mängden WEEE vi slänger ökar med cirka 5 % varje år, vilket gör det till den snabbast växande avfallsströmmen i Storbritannien.

• Återvinning minskar de miljö- och hälsorisker som är förknippade med att skicka elektriska varor till deponi.

ProSwimwear Ltd är enligt dessa regler skyldiga att erbjuda våra kunder gratis återtagande av sitt WEEE på likvärdig basis när de köper en ny elektrisk eller elektronisk produkt från oss.

Kunder måste returnera sin liknade WEEE-vara till oss inom 30 dagar efter att de köpt sin nya vara.

ProSwimwear Ltd,
Enhet 1,
Plum Lane,
Dunwear,
Bridgewater,
Somerset,
TA6 5HL,
Storbritannien

Enligt WEEE-föreskrifterna ska alla nya elektriska varor nu märkas med den överkorsade soptunnan på hjul som visas för att visa att de har tillverkats efter den 13 augusti 2005 och bör kasseras separat från vanligt hushållsavfall så att de kan återvinnas.

Varumärke

Proswimwear är ett registrerat varumärke som tillhör och används under licens från Proswimwear Ltd.
Du får inte använda vårt varumärke utan vårt godkännande.

© 2024 ProSwimwear ltd. Alla rättigheter förbehållna.