Hur man kontaktar ProSwimwear

Om du behöver hjälp med en produkt eller har en fråga gällande en beställning finns det flera sätt att kontakta oss. Vi strävar efter att hantera varje förfrågan effektivt och snabbt.

Chat

Kontakta oss gratis. Livechatten är tillgänglig under kontorstid (8:00 - 16:00), klicka bara på den blå hjälpknappen längst ner till höger på alla våra webbsidor.

Telefon

Storbritannien: 01278 550640

Internationell: +44 1278 550640

Våra telefonlinjer är öppna mellan 9 och 4 måndag till fredag ​​(förutom helgdagar). 
Ibland kan vi ha hektiska perioder där vi inte kan svara på ditt samtal så snabbt som vi skulle vilja. 
Under dessa extrema omständigheter och för frågor utanför öppettiderna är du välkommen att lämna ett meddelande så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

E-post

Du kan kontakta oss via e-post på [e-postskyddad] När du mottagit ditt meddelande får du ett automatiskt svar som bekräftar att det har levererats tillsammans med ett personligt tilldelat ID-nummer.

Vi strävar efter att svara på alla e-postmeddelanden inom 24 timmar.

Online Kontaktformulär

Du är välkommen att fylla i "Kontakta oss" formuläret på kontaktsidan, där en av våra kundtjänstmedlemmar gärna hjälper dig med din fråga.

Välj vilken avdelning din fråga gäller, antingen vår "Kundtjänst" eller "Returteam", med hjälp av rullgardinsmenyn. Detta säkerställer att ditt meddelande levereras till rätt team och hanteras så snart som möjligt.

Vänligen fyll i kommentarsfältet med så mycket information som möjligt, tillsammans med eventuella ordernummer eller ärendenummer du tidigare har fått.
En av våra vänliga medarbetare kommer att kontakta dig via telefon eller e-post för att svara på din förfrågan!

Postadress

ProSwimwear Ltd, Enhet 1 Plum Lane, Dunwear, Bridgwater, Somerset, TA6 5HL, Storbritannien.

(tillbaka till toppen)


Leveransalternativ i Storbritannien

standard leverans - Beräknad leverans inom 3–5 arbetsdagar från avsändningsdatum - 3.99 £.

Snabb leverans - Beräknad leverans inom 1–3 arbetsdagar från avsändningsdatum - 4.99 £.

Nästa arbetsdag - 5.99 £ Observera att beställningar som görs efter kl. 2 på torsdag skickas på fredag ​​och kanske inte levereras förrän måndag morgon.

Nästa dag lördag DPD - 11.99 £ Observera att beställningar som görs efter kl. 3 på fredag ​​skickas på måndag och levereras på tisdag.

**Tjänster nästa dag är inte en garanterad tjänst. Leveranser till Nordirland kan regelbundet ta längre tid.

(tillbaka till toppen)


Europeiska och internationella leveransalternativ

Uppskattade leveranstider hittar du här - Leveransuppskattningar. Leveranskostnaden beräknas utifrån vikten på de beställda produkterna och som visas i kassan. 

(tillbaka till toppen)


Kan jag spåra min beställning?

Alla våra leveranstjänster levereras med spårningsinformation tillgänglig för kunden. 

Kunder kommer att meddelas via e-post med sitt spårningsnummer när beställningen har skickats.

(tillbaka till toppen)


Behöver jag skriva under för min leverans?

Kunder i Storbritannien behöver inte skriva under för paket. Undertecknad leverans nästa dag (SD1) finns tillgänglig på begäran, men detta medför en ökad kostnad. 

Många internationella kunder som väljer DPD-tjänsten kräver en underskrift, men detta är inte garanterat och beror på det lokala budföretagets uppgift att leverera paketet i det valda landet.

(tillbaka till toppen)


Kan jag använda en alternativ leveransadress?

Om du vill att vi skickar till en annan adress än din registrerade faktureringsadress, markera bara rutan (när du checkar ut) och fyll i adressuppgifterna. Tyvärr för PayPal-användare och utländska kunder kan vi bara skicka till din registrerade faktureringsadress. Dessa begränsningar är åtgärder för att förebygga onlinebedrägerier utfärdade av banksektorn och ligger utanför vår kontroll.

(tillbaka till toppen)


Hur lång tid tar leveransen?

Standardleverans tar cirka 2–3 dagar efter avsändning, expressleverans tar cirka 1–2 dagar efter avsändning, UK Next Day tar 1 dag efter avsändning, levereras måndag till fredag. UK Next Day Saturday tar 1 dag efter avsändning med leverans på lördag.

Beroende på destinationsland levereras europeiska beställningar vanligtvis inom 2–5 arbetsdagar efter avsändning, utanför Europa tar beställningar vanligtvis 3–10 arbetsdagar. Leveransinformation

Observera att ovanstående är ungefärliga leveranstider och inkluderar inte eventuella förseningar vid tullen i ditt land.

(tillbaka till toppen)


Måste jag betala några tullavgifter i mitt land?

Kunden är fullt ansvarig för att betala alla tillämpliga skatter direkt till relevant myndighet (och för att återkräva dem vid avbokning av din beställning eller retur av produkter, i den utsträckning det är tillåtet enligt dessa villkor) enligt vad som fastställts av myndigheterna i fraktlandet.

EU-länder får beställningar levererade via vår vårbud och betalar ingen tull.

Alla länder utanför Storbritannien och EU är ansvariga för tullavgifter. 

(tillbaka till toppen)


Hur snabbt skickas min beställning?

Beställningar skickas från vårt lager måndag–fredag ​​8.30–14.00. Alla beställningar som inkommer efter 14:00 behandlas nästa arbetsdag. Beställningar som inkommer på en helgdag eller helgdag behandlas nästa arbetsdag. Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar, men under högtrafik behandlas och skickas betald porto före fri frakt, med leverans nästa dag prioriterad. Om varan av någon anledning inte finns i lager kontaktar vi dig inom 48 timmar. 

(tillbaka till toppen)

Produkt Tillgänglighet

Information om produkttillgänglighetsdatum är uppskattningar baserade på information från leverantörer. Dessa datum kan komma att ändras och bör endast ses som en vägledning. Om du behöver en kostym senast ett specifikt datum är det bäst att kontakta oss för att säkerställa att din önskade kostym kommer att vara tillgänglig senast det datum som behövs.

(tillbaka till toppen)


Kan alla varor skickas över hela världen?

Vi skickar de flesta varor över hela världen, även om vissa är begränsade beroende på den exakta leveransdestinationen. Följande produkter har vanligtvis leveransrestriktioner: Energidrycker, livsmedel, geler, vätskor och aerosoler.

(tillbaka till toppen)


Saknade varor eller skadad leverans, vad kan jag göra?

Om dina varor antingen har mottagits som skadade eller saknas, vänligen kontakta kundtjänst omedelbart.

Kontakta oss via e-post på [e-postskyddad] 

Eller genom att ringa oss på 01278 550640 eller från länder utanför Storbritannien +44 1278 550640.

Om varorna är skadade behöver vi bevis på skadan, antingen genom att varan returneras till oss eller i vissa fall ett foto som skickas via e-post. Kundtjänst kan ge dig råd om bästa åtgärd. När vi har verifierat skadan kan vi åtgärda situationen.

(tillbaka till toppen)


Min beställning har skickats men har ännu inte kommit fram, vem kontaktar jag?

Royal Mail spårad 24 timmar

Vänligen vänta med eventuell försenad leverans tills 6 dagar efter avsändning. Om inget leveransförsök har gjorts inom denna tid, vänligen kontakta Royal Mail Delivery för mer information om leverans. Din Royal Mail Hotline: 08457 740740.

Europeiska och internationella leveranser

Beroende på vald tjänst kommer du att få ett e-postmeddelande så snart beställningen har skickats, som innehåller spårningsinformationen.

När du har meddelats om leverans kan det ta 24 timmar innan spårningsinformationen uppdateras till transportörens webbplats.

(tillbaka till toppen)


Beställningssändningen levererades aldrig, vad kan vi göra?

Du kan kontakta oss via e-post på [e-postskyddad] 

Alternativt kan du ringa oss på 01278 550640 eller +44 1278 550640 utanför Storbritannien.

ProSwimwear kommer att behandla ett försäkringsanspråk för de förlorade varorna och du kan bli kontaktad av din lokala posttjänst för att bekräfta att varorna inte har mottagits.

(tillbaka till toppen)


Returprocedur

För information om våra retur- och bytespolicyer och instruktioner om hur du returnerar dina varor Klicka här Om du vill kontakta returteamet kan du skicka e-post till dem på [e-postskyddad]

 

 


Lagstadgade rättigheter

At ProSwimwear Vi vill att du ska vara nöjd varje gång du handlar hos oss. Ibland vet vi dock att du kanske vill returnera varor. Därför kan du, om du av någon anledning är missnöjd med ditt köp, returnera det till oss i originalskick inom 30 dagar från det datum du mottog varan, med vår 30-dagars returgaranti. Ytterligare villkor för returer finns i detta avsnitt och i vårt fullständiga avsnitt om villkor/villkor.

Enligt lag har kunder inom Europeiska Unionen även rätt att ångra sig från köp av en vara inom sju arbetsdagar från dagen efter det datum då varan levererades.

För att ångra ditt köp inom sju arbetsdagars ångerfrist, vänligen returnera varan eller varorna enligt vårt returförfarande, och ange orsaken till returen som "Jag vill bara inte ha den längre". Vänligen packa den relevanta varan säkert och skicka den till oss inom 30 dagar efter det datum då varan levererades till dig.

För ditt skydd rekommenderar vi att du använder en postbevistjänst eller kvitto på porto.

Observera att du kommer att stå för kostnaderna för att returnera varorna till oss om vi inte har levererat varan till dig av misstag, eller om varan är skadad eller defekt.

Så snart vi har mottagit varorna tillbaka efter din avbokning av beställningen återbetalar vi den relevanta delen av inköpspriset för den varan – vi kan inte återbetala eventuella portokostnader för uppgraderingar som du har valt. För mer information om din ångerrätt inom sju arbetsdagars ångerrätt, besök Department of Trade and Industry webbplats på: http://www.dti.gov.uk/consumers/buying-selling/distance-selling/index.htm

Vilka varor kan inte returneras?

Av hälso- och säkerhetsskäl kan vi inte acceptera öronproppar eller näsproppar.

Följande varor kommer inte heller att tas tillbaka;

- Badkläder, simglasögon och badtillbehör som bärs eller används i pool/klorerat vatten 

- Varor som inte har originalförpackning/etiketter fästa

- Öppnade schampon/balsam/duschkrämer etc.

- Varor köpta för över 12 månader sedan

(tillbaka till toppen)


  • Vilken valuta kommer jag att betala för min beställning i?

    För mer information om valutabetalningsalternativ, vänligen Klicka här

    (tillbaka till toppen)


    När betalar jag för min beställning?

    Du betalar din beställning direkt i kassan. Om varan du väljer är restnoterad kan du välja att lägga din beställning via telefon som betalningsmetod och sedan betala för varan via telefon när den kommer in i lager.

    Om betalning sker omedelbart för varor som marknadsförs som att de finns i lager, tror vi att de finns i lager. Ibland kan siffror som anges i systemet vara felaktiga. I dessa fall kommer vi att försöka kontakta dig inom 24 till 48 timmar efter att beställningen lagts för att informera dig och antingen lägga varan på restnotering eller återbetala betalningen, beroende på ditt val.

    (tillbaka till toppen)

  •  
© 2025 ProSwimwear Ltd. Med ensamrätt.