platshållare-skript-bild

Hur man kontaktar ProSwimwear

Om du letar efter hjälp med en produkt, eller har en fråga angående en beställning, finns det ett antal sätt som du kan komma i kontakt med oss ​​på. Vi strävar efter att hantera varje förfrågan på ett effektivt och i rätt tid.

Livechatt

Kontakta oss gratis, Live Chat är tillgängligt under kontorstid, klicka bara på den blå Hjälp-knappen som finns längst ner till höger på alla våra webbsidor förutom kassan.

Telefon

STORBRITANNIEN: 01278 550640

Internationell: +44 1278 550640

Våra telefonlinjer är öppna mellan 8.00-16.30 måndag till fredag ​​(förutom allmänna helgdagar).
Ibland kan vi uppleva hektiska perioder där vi inte kan svara på ditt samtal så snabbt som vi skulle vilja.
Under dessa extrema omständigheter och vid förfrågningar utanför öppettider är du välkommen att lämna ett meddelande så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

⁣⁢‍​‍​‍‌‍‌‌‌‍‌‍‍​‍‌‌‍​​‍‍‌‍‍​‌​‌‌‌‌​​‍‌‍‍‌​‍‌E-post⁤⁣

Du kan kontakta oss via e-post på info@proswimwear.eu unär du tar emot ditt meddelande kommer du att få ett automatiskt svar för att bekräfta att det har levererats tillsammans med ett personligt tilldelat ID-nummer.

Vi strävar efter att återkomma till alla e-postmeddelanden inom 24 timmar.

Kontaktformulär online

Du är välkommen att fylla i "Kontakta oss" formuläret på kontaktsidan, där ett av våra kundtjänstteam mer än gärna hjälper dig med din fråga.

Vänligen välj vilken avdelning din fråga avser, antingen vår 'Kundservice' eller 'Returteam' med hjälp av rullgardinsmenyn. Detta kommer sedan att säkerställa att ditt meddelande levereras till rätt team och behandlas så snart som möjligt.

Vänligen fyll i kommentarsfältet med så mycket detaljer som möjligt, tillsammans med eventuellt ordernummer eller biljettnummer som du tidigare har fått.
En av våra vänliga personal kommer att återkomma till dig via telefon eller e-post för att svara på din förfrågan!

Postadress

ProSwimwear ltd, enhet 1 plommonbana, dunwear, bridgwater, somerset, ta6 5hl, Storbritannien.

(tillbaka till toppen)


Uk leveransalternativ

Standard leverans anländer vanligtvis inom 3 - 5 arbetsdagar från avsändningsdatumet - gratis för beställningar över £29,99 eller £2,99 för beställningar under £30.

Snabb leverans anländer vanligtvis inom 1 - 3 arbetsdagar från avsändningsdatumet - £3.99.

Nästa arbetsdag - £6,99 Observera att beställningar som görs efter 15:00 på torsdag skickas på fredag ​​och kanske inte levereras förrän på måndag morgon.

Nästa dag lördag garanterat - 9,95 £ Observera att beställningar som görs efter kl. 15.00 på fredagen skickas på måndag och levereras på tisdag.

Nästa dag garanterade tjänster garanteras inte för leveranser till Nordirland.

(tillbaka till toppen)


Europeiska och internationella leveransalternativ

Leveranstider beräknas vid kassan, leveranskostnaden beräknas utifrån vikten på beställda produkter.

(tillbaka till toppen)


Kan jag spåra min beställning?

När din beställning har skickats från vårt lager kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande med ditt spårningsnummer, du kan använda detta på kurirens hemsida för att spåra framstegen i din leverans.

(tillbaka till toppen)


Behöver jag skriva under för min leverans?

Normalt behöver du inte signera för din beställning om din beställning är av högt värde, en underskrift kan krävas.

(tillbaka till toppen)


Kan jag använda en alternativ leveransadress?

Om du vill att vi ska skicka till en alternativ adress istället för din registrerade faktureringsadress, kryssa helt enkelt i rutan (när du checkar ut) och fyll i adressuppgifterna. Tyvärr för PayPal-användare och utländska kunder kan vi endast skicka till din registrerade faktureringsadress. Dessa begränsningar är online-bedrägeriförebyggande åtgärder som utfärdats av bankvärlden och ligger utanför vår kontroll.

(tillbaka till toppen)


Hur lång tid tar leveransen?

Leveransen tar vanligtvis cirka 2-5 arbetsdagar i Europa och 3-10 arbetsdagar för beställningar utanför Europa beroende på leveransland, leveranstiden kommer att bekräftas vid utcheckning.

Observera att ovanstående är ungefärliga leveranstider och inte inkluderar eventuella förseningar vid tullen i ditt land.

(tillbaka till toppen)


Måste jag betala några tullavgifter i mitt land?

Du kommer att vara fullt ansvarig för att betala alla tillämpliga skatter direkt till den relevanta myndigheten (och för att återkräva dem i händelse av en annullering av din beställning eller returnering av produkter, i den utsträckning som tillåts i dessa villkor) enligt beslut av myndigheterna i destinationsland för leverans.

(tillbaka till toppen)


Hur snabbt kommer min beställning att skickas?

Beställningar skickas från vårt lager mån-fre 8.30-15.00. Alla beställningar som tas emot efter 15:00 kommer att behandlas nästa arbetsdag. Alla beställningar som tas emot på en allmän eller helgdag kommer att behandlas nästa arbetsdag. Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar, men under hektiska tider kommer betald porto att behandlas och skickas före fri frakt. Om varan av någon anledning inte finns i lager kommer vi att kontakta dig inom 48 timmar.

(tillbaka till toppen)

Produkttillgänglighet

Information om produkttillgänglighetsdatum är uppskattningar baserade på information från leverantörer, dessa datum kan komma att ändras och bör endast ses som en vägledning. Om du behöver en kostym senast ett specifikt datum är det bäst att kontakta oss för att säkerställa att din önskade kostym kommer att vara tillgänglig vid det datum som behövs.

(tillbaka till toppen)


Kan alla varor skickas över hela världen?

Vi skickar de flesta varor över hela världen även om vissa är begränsade beroende på den exakta leveransdestinationen. Följande produkter har vanligtvis fraktrestriktioner: Energidrycker, mat, geler, vätskor och aerosoler

(tillbaka till toppen)


Saknade varor eller skadad leverans, vad kan jag göra?

Om dina varor antingen har mottagits som skadade eller saknas, kontakta kundtjänst omedelbart.

Kontakta oss via e-post på info@proswimwear.eu

Eller genom att ringa oss på 01278 550640 eller utanför Storbritannien +44 1278 550640.

Om varan är skadad behöver vi bevis på skadan, antingen genom att varan returneras till oss eller i vissa fall ett foto skickat via e-post. Kundtjänst kan ge dig råd om bästa tillvägagångssätt. När vi har verifierat skadan kan vi åtgärda situationen.

(tillbaka till toppen)


Min beställning har skickats men har inte kommit ännu, vem kontaktar jag?

Royal mail spåras dygnet runt

Vänta på eventuell sen leverans till 6 dagar efter leverans. Om det inte har gjorts något leveransförsök inom denna tid, vänligen kontakta Royal Mail delivery för mer information om leverans. Din Royal Mail Hotline: 08457 740740.

Royal post nästa dag specialleverans

Du kan spåra ditt Royal Mail-paket med specialleverans nästa dag via länken nedan:

Spårningsnumret skickades till dig via e-post när beställningen skickades och kan även hittas genom att logga in på ditt konto på ProSwimwear och kontrollera din aktuella orderleveransstatus

Om du inte har tillgång till onlinespårningsresultaten och ditt beräknade leveransdatum har passerat, kontakta din leveransdepå med ditt paketspårningsnummer. Din Royal Mail Hotline: 08457 740740. Vänligen ha ditt paketspårningsnummer redo.

Europeiska och internationella leveranser

Beroende på vald tjänst kommer du att få ett e-postmeddelande så snart beställningen har skickats, som innehåller spårningsinformationen.

När du har meddelats om leverans kan det ta 24 timmar innan spårningsinformationen uppdateras till transportörens webbplats.

(tillbaka till toppen)


Beställningssändningen levererades aldrig, vad kan vi göra?

Du kan kontakta oss via e-post på info@proswimwear.eu

ProSwimwear kommer att behandla ett försäkringskrav för de förlorade varorna och du kan bli kontaktad av din lokala posttjänst för att bekräfta då varorna tas emot.

(tillbaka till toppen)


Returprocedur

För fullständig information om våra retur- och bytespolicyer och instruktioner om hur du returnerar dina varor klicka här

 

 


Lagstadgade rättigheter

På ProSwimwear vill vi att du ska bli glad varje gång du handlar hos oss. Ibland vet vi dock att du kanske vill returnera varor. Det är därför under vår 30-dagars returgaranti, om du av någon anledning är missnöjd med ditt köp, kan du returnera det till oss i dess ursprungliga skick inom 30 dagar från det datum du mottog varan. Ytterligare villkor för returer i detta avsnitt och våra fullständiga villkor och villkor

Enligt lag har kunder inom Europeiska Unionen även rätt att ångra sig från köp av en vara inom sju arbetsdagar från dagen efter det datum då varan levererades.

För att ångra ditt köp inom sju arbetsdagars ångerfrist, vänligen returnera varan eller varorna enligt vårt returförfarande, och ange orsaken till returen som "Jag vill bara inte ha den längre". Vänligen packa den relevanta varan säkert och skicka den till oss inom 30 dagar efter det datum då varan levererades till dig.

För ditt skydd rekommenderar vi att du använder en postbevistjänst eller kvitto på porto.

Observera att du kommer att stå för kostnaderna för att returnera varorna till oss om vi inte har levererat varan till dig av misstag, eller om varan är skadad eller defekt.

Så snart vi får tillbaka varorna för din annullering av beställningen kommer vi att återbetala den relevanta delen av inköpspriset för den artikeln - vi kan inte återbetala eventuella uppgraderingsfraktkostnader som du har valt. För mer information om din rätt att ångra ditt köp inom sju arbetsdagars ångerperiod, besök Department of Trade and Industrys webbplats på: http://www.dti.gov.uk/consumers/buying-selling/distance- selling/index.htm

(tillbaka till toppen)


  • Vilken valuta kommer jag att betala för min beställning i?

    För ytterligare information om valutabetalningsalternativ vänligen klicka här

    (tillbaka till toppen)


    När betalar jag för min beställning?

    Du betalar din beställning direkt i kassan, om varan du väljer är på restorder kan du välja att göra din beställning via telefonorder som betalningsmetod och sedan betala för varan via telefon när den kommer till lager.

    Om betalning tas omedelbart för varor markerade som i lager, tror vi att de finns i lager, men ibland kan siffror som anges i systemet vara felaktiga, i dessa fall kommer vi att försöka kontakta dig inom 24 till 48 timmar efter beställning placering för att informera dig och kommer antingen att lägga varan på restorder eller återbetala betalningen, beroende på ditt val.

    (tillbaka till toppen)


© 2024 ProSwimwear ltd. Alla rättigheter förbehållna.